MCMI - III

 

Prezentare

   

   Evaluarea psihologica a adultului utilizand

proba Millon Clinical Multiaxial Inventory - III

 

 

 

 

 

 

 

 Durata: 5 ore

Adresabilitate: psihologi clinicieni practicieni

Cost: 200 lei

Continut:

  •     Prezentare teoretica,
  •             Analiza test,
  •             Analize cazuri/aplicari,
  •             Supervizare cazuistica.

Organizare: grup (5-10 persoane)

Derulare: duminica (9,00- 14,00) – ultima duminica a fiecarei luni incepand cu luna martie

Prezentare

                  Testul MCMI-III

 -  Evalueaza adultii, incepand cu varsta de 18 ani.

-   Are la baza teoria personalitatii lui Theodore Millon. Autorii considera ca o evaluare cuprinzatoare a personalitatii este aceea care ia in considerare natura integrativa a acesteia, cuprinzand o analiza realizata pe fatetele si sferele sale.

 -   In acest sens, scopul unei evaluari este de a explica constrangerile  care perpetueaza functionarea limitata, rigida si inflexibilitatea adaptativa consecventa a sistemului.  Astfel, scopul terapiei ar trebui sa se centreze asupra slabirii acestor constrangeri, permitand sistemului sa isi asume o varietate mai mare de stari sau de comportamente adaptative vizavi de situatii.

 -   Se utilizeaza pentru evaluarea persoanelor care intampina dificultati emotionale, comportamentale si interpersonale fiind un instrument excelent pentru identificarea problematicii de psihopatologie clinica si relevarea  carcateristicilor profunde si pervazive de personaliatte care stau la baza simptomelor manifestate.

 -    Diagosticul se face pe diferite nivele- comportamental, fenomenologic, intrapsihic, biofizic

-    Accentul pe domenii foarte diferite, distincte, realizate descriptiv pentru a intelege particularitile specifice tinde sa  conduca la un operationalism naiv. Fiecare domeniu este o parte legitima  dar foarte contextualizata a unui intreg care contine caracteristici predominante dar si particularitati diferite in functie de intersectia domeniilor.

-    Pacientii reali variaza nu doar in legatura cu  nivelul pana la care aproximeaza fiecare prototip de personalitate dar si din punct de vedere al  masurii in care  constrangerile din fiecare domeniu modeleaza comportamnetul  in general. Doar acele  aspecte ale sistemului care sunt suficient de cristalizate  dobandesc caracterul pervaziv si de durata pe care il asociem cu personalitatea.

-    Pornind de la modelul medical care in ultimii ani a aratat ca in tratarea bolii nu trebuie sa se tina cont exclusiv de simptome (ex stranutul, tusea) si de infectii (virusi, bacterii) ci si de  capacitatea defensiva a propriului organism, in psihopatologie  s-a inteles ca nu anxietate, depresia sau stresorii din viata actuala sau copilarie trebuie evidentiati si tratati exclusiv pentru bunastarea psihica ci si acea structura sau stil al proceselor psihice care reprezinta capacitatea noastra generala de a percepe si face fata lumii psihosociale – adica personalitatea trebuie luata in calcul.

-  Identifica particularitatile de personalitate si sindromatologia clinica, astfel:


             11 Patternuri de personalitate:

- Schizoid,
- Evitant.
- Depresiv,
- Dependent,
- Histrionic,
- Narcisist,
- Antisocial,
- Sadic (agresiv),
- Compulsiv,
- Negativist (pasiv-agresiv),
- Masochist (ego-distonic)

 

3 scale de Patologie severa de personalitate:

- Schizotipal

- Borderline

- Paranoid

 

           7 Sindroame clinice moderate:
- Anxietate,
- Somatoform,
- Bipolar: maniacal,
- Distimie,
- Dependenta de alcool,
- Dependenta de droguri,
- Tulburarea de stres post-traumatic.

           

            3 Sindroame clinice severe:
- Tulburarea de gândire,
- Depresia majora,
- Tulburarea deliranta

 

-     In afara patternurilor clinice si a sindroamelor psihopatologice se calculeaza 4 indici de modificare: validitate, dezvaluire,

dezirabilitate si devalorizare, analiza ultimelor trei fiind o modalitate adaugata de a intelege atat simptomatologia cat si

particularitatile de personalitate si de asemenea de a asigura validitatea/lipsa validitatii rezultatelor care sunt acurate sau alterate fie

datorita factorului onestitate/intentie, fie datorita capacitatii de autoevaluare ce decurge din problematic apsihologica. Aceste

particularitati fac din MCMI-III un instrument valoros, in plus.

 

 

Intelegerea relatiei dintre caracteristicile de personalitate si simptoatologie, este mediata de informatiile anamestice care impreuna cu Testul MCMI-III fac posibil un psihodiagnostic acurat util pentru:

  •               Intelegerea aspectelor de normalitate si afectiune ale persoanei,
  •                           Identificarea necesitatii unei terapii medicamentoase,
  •                    Indrumarea spre medicul psihiatru,
  •                   Stabilirea cadrului psihoterapiei si obiectivelor psihoterapeutice.

 

 

 

 

 

Evaluarea psihologica clinica a copiilor cu CES

poza CES site

 

 

 

 

 

 

 

 

Curs de perfectionare profesionala

pentru psihologi clinicieni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Desfasurare: 28.04.2018             

Numar credite: 10 credite CPR

Cost: 250 lei
Beneficiari: psihologi practicieni, studenti

Inscriere: se achita costul cursului in contul Asociatiei PsiVest  RO95BTRLRONCRT0440735101 deschis la Banca Transilvania, Agentia Bega, Str. A. Pacha, nr. 1, Timisoara

Transmiteti un e-mail cu solicitarea inscrierii la curs, numele complet, numar de telefon, adresa de e-mail si dovada achitarii costului pe adresa:   Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Locatie: Timisoara, str. Remus, nr.7A

 

 

Programa cursului

Cursul este format din doua parti, prima cu accet pe teorie, elemente de legislatie si corelarea acestora cu evaluarea complexa a copiilor cu cerinte educationale iar a doua parte referitoare l aprocesul de evaluare psihologica a copiilor cu cerinte educationale speciale si integrarea Fisei de evaluare psihologica in circuitul documentelor necesare stabilirii orientarii scolare si profesionale.

Elemente de parcurs:

1.       Copiii cu Cerinte educationale speciale (CES)

-          Dizabilitatea si orientarea scolara si profesionala,

-          Cerintele educationale speciale,

-          Procesul de evaluare a functionarii, dizabilitatii si CES la copii
structura SEOSP,

-          Managementul de caz pentru copiii cu dizabilitati si /sau CES – etape,

-          Procedurile de evaluare adecvate pentru depistarea tulburarilor de invatare (dislexie, disgrafie si discalculie) ale elevilor, precum si tipul de interventie pentru asigurarea invatarii individualizate si personalizate in cazul acestora.

-          Scolarizarea la domiciuliu- continut dosar,

-          Scolarizarea in spitale

2.      Evaluarea psihologica clinica a copiilor cu cerinte educationale speciale

-          Specificul evaluarii psihologice a copilului cu cerinte educationale speciale,

 

-          Metode, tehnici si instrumente psihologice relevante pentru orientarea scolara si profesionala,

 

-          Structura Raportului/Fisei de evaluare psihologica a copilului  cu cerinte educatioale speciale.

 

Detalii si inscrieri:

 

Claudia Borza - tel. 0745266210, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Alina Sirbu - tel. 0726380178, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

 

 

SUPERVIZARE PROFESIONALA IN PSIHOLOGIE CLINICA

 

supervizare

 
 
 
 
 
 
 
 
Supervizarea profesionala este o activitate formativa specifica profesiei de psiholog prin care se asigura managementul calitatii actului psihologic.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Conform normelor Colegiului Psihologilor din Romania:
 
- supervizarea profesionala este o etapa obligatorie a activitatii psihologilor cu drept de libera practica sub supervizare,
 
- durata supervizarii este stabilita de Comisia de specialitate in fata careia supervizatul a sustinut interviul pentru obtinerea atestatului de libera practica in regim de supervizare.
 
- supervizarea profesionala se poate realiza pentru un psiholog cu treapta de specializare mai mica decat treapta de specializare a psihologului supervizor (supervizorul profesional avand minim treapta de specialist).
 
 
 
I. Supervizarea profesionala a psihologului practicant sub supervizare

 

Organizator: Borza Claudia Cabinet Individual de Psihologie
Supervizor: Borza Claudia Ramona
Durata programului: minim 1 an
Modul de organizare: in grup/individual
Derularea programului: sedinte lunare,
Cost: 200 lei/sedinta

 

Stagiul de supervizare:


- respecta tematica aprobata de Colegiul Psihologilor din Romania,


- se deruleaza in baza unui contract de supervizare semnat, intre supervizor si supervizat,


- se deruleaza pe parcursul a minimum un an dupa un program stabilit si vizeaza dezvoltarea capacitatii de a desasura autonom activitati specifice profesionale,


- se finalizeaza cu o evaluare si un Raport de supervizare care certifica dobandirea capacitatii de a functiona autonom.

 

Pe parcursul activitatii formative se ofera:


- cunostinte si informatii solide de psihologie clinica dintr-o perspecticva a utilizarii lor in practica,

- materiale de specialitate –teste si instrumente psihologice utilile psihologului clinician pentru practica didactica,

- transmiterea experientei clinice prin prezentare si analiza de cazuri,

- indrumare in desfasurarea activitatii practice,

- sprijin in realizarea studiilor de caz,

Programul de desfasurare are in vedere necesitatile practice ale psihologului clinician la locul de munca.

 

Repere ale activitatii de supervizare profesionala:

 

 Activitatea psihologului clinician – delimitari, posibilitati de desfasurare – de la practica independenta la functionarea institutionala (specificul activitatii, relatia cu alte profesii, legislatie, cod deontologic),

- Evaluarea psihologica,

- Consilierea/interventia psihologica specifica psihologului clinician.

 

 II. Supervizarea profesionala a psihologului practicant autonom si psihologului specialist

 

Organizator: Borza Claudia Cabinet Individual de Psihologie
Supervizor: Borza Claudia Ramona
Durata: dupa nevoie
Modul de organizare: individual
Cost: 200 lei/sedinta

 

Activitatea de supervizare, in aceasta situatie se concentreaza pe analiza de caz, indrumarea in diferite etape ale cazului (stabilire obiective, metodologie, corelarea datelor interpretative, transmiterea rezultatelor evaluarii, gestionarea implicatiilor evaluarii, stabilirea clientului si cadrului de consiliere/interventie, intocmirea documentelor, etc).

 

 

 

Evaluarea psihologica pentru incadrare in grad de handicap a copilului si adultului

 afis februarie  

 

 

 

 

Curs de perfectionare profesionala pentru psihologi clinicieni

creditat CPR

Timisoara

 

 

 

 

 

 

Desfasurare: 17.02.2018 — 18.02.2018 Timisoara

                      

Numar ore/credite: 20 de ore/20 credite CPR

 Cost: 350 lei

Beneficiari: psihologi practicieni, studenti

Inscriere: se achita costul cursului in contul Asociatiei PsiVest RO29BRDE360SV78573043600 deschis la Banca BRD, Agentia Eminescu, Timisoara.

Transmiteti un e-mail cu solicitarea inscrierii la curs, numele complet, numar de telefon, adresa de e-mail si dovada achitarii costului pe adresa:   Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

      

       Locatie: Timisoara, str. Remus, nr.7A

  

     Incadrarea in grad de handicap a copilului

 

  •     Contextul general al evaluarii—dosar, circuitul documentelor, limite de competenta, relatii intre profesionistii care realizeaza  evaluarea complexa,
  •     Grade de dizabilitate, 
  •     Metode, tehnici si instrumente psihologice, 
  •     Evaluarea dezvoltarii cognitive (intarziere mentala, evaluarea nivelului intelectual, adaptabilitatatea sociala in functie de nivelul intelectual), 
  •     Evaluarea afectiv-emotionala, 
  •     Evaluarea social-adaptativa,
  •     Identificarea modului in care afectarile structurale si functionale au impact asupra functionarii psihologice si identificarea altor aspecte de ordin familial care influenteaza dezvoltarea psiho-motorie, 
  •     Rolul si importanta recomandarilor psihologice formulate, 
  •          Raportul de evaluare psihologica,
  •               Adecvarea procesului de evaluare si a Raportului de evaluare psihologica noilor prevederi legale in domeniu, respectiv  ORDINULUI Nr. 1985/1305/5805/2016 din 4 octombrie 2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale.

    Incadrarea in grad de handicap a adultului

 

  •                 Specific, relatia cu alti profesionisti,
  •       Evaluarea functiilor mentale, 
  •       Evaluarea persoanelor cu regresie (deteriorare) a funcţiilor intelectuale, 
  •       Evaluarea persoanelor cu tulburări de personalitate, 
  •       Evaluarea persoanelor cu psihoze majore,
  •       Functionarea social-adaptativa a persoanei (calcularea indicelui de functionare globala),
  •       Evaluarea impactului problematicilor psihologice asupra capacitatii de munca a persoanei,
  •       Raportul de evaluare psihologica.

 

 

logo2-bw

copsi bw

          site partener

Contact

Remus 7/A, 300194, Timisoara, Timis
claudia@psihomental.ro
Tel: +40 745 266 210