Metode si tehnici de evaluare psihologica si psihodiagnostic clinic al adultului

poza site curs adult  

 

 

 

Pentru psihologii clinicieni: CURS

 

 


I
ulie 2018

 

 

Timisoara

 

 

 

 

 

 

 

 

Desfasurare: 07.07.2018—08.07.2018

Numar ore/credite: 30 de ore—30 credite  CPR

Cost: 450 lei

Beneficiari: psihologi practicieni, studenti

Locatie: Timisoara,  Str. Remus, nr 7A

Conditii: seriozitate, dorinta de invatare

 

Inscriere: presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

1. se achita costul cursului in contul Asociatiei PsiVest RO95BTRLRONCRT0440735101 deschis la Banca Transilvania, Agentia Bega. Str. A. Pacha, nr. 1 Timisoara,

2. se trimite un e-mail cu numele complet, modalitati de contact si  copie dupa chitanta de achitare.

 

Tematica:

- Anamneza, interviul clinic,

- Observatia clinica,  metoda narativa,

- Teste si chestionare,

- Testul Persoanei,

- Testul Arborelui,

- T.A.T.,

- Proba Luscher,

- Testul Bender Gestalt,

- Integrarea probelor și metodelor in ansamblul evaluarii psihologice,

- Studii de caz, exercitii practice.

 

Beneficii:

 

! materiale teoretice,

! prezentari modalitati de evaluare,

! studii de caz,

! cazuri practice

! Delimitari conceptuale intre notiunile de client si beneficiar

 

 

Argument:

Evaluarea psihologica clinica este un proces de analiza aprofundata a informatiilor si datelor cu relevanta psihologica culese, in vederea determinarii diferentelor  individuale, a diagnosticarii semnelor si simptomelor  si clasificarii problematicilor identificate prin raportarea la categorii nosologice.

Evaluarea psihologica se axeaza pe starea de bine, procesul de adaptare si capacitatea proprie a organismului de a-si atinge nevoile, aspiratiile, astfel incat sa raspunda adecvat mediului.

Intregul proces de evaluare este ghidat de formularea obiectivelor acesteia, prin urmare a sti pentru ce realizezi evaluarea determina cu ce realizezi evaluarea psihologica.

Demersul de formulare a obiectivelor evaluarii porneste de la cererea efectuata care va fi formulata in termeni de obiectiv de catre psiholog in colaborare si prin comunicare cu clientul evaluarii psihologice.

Ulterior, obtinerea informatiilor relevante din punct de vedere psihologic in acord cu obiectivele stabilite, este o alta etapa. Aici se manifesta intr-o mare masura abilitatile psihologului, experienta profesionala, capacitatea de a culege dar si a organizara si integra informatiile si datele culese trecandu-le prin filtrul experientei profesionale si prelucrandu-le astfel incat sa fie relevante pentru situatia de viata investigata.

In acest scop, avem la dispozitie o serie de metode pentru a obtine informatii relevante in evaluare, dintre care o desebita importanta o au: anamneza, interviul structurat/semistructurat, observatia, metoda narativa, teste, chestionale, screeninguri. Pe langa teste si chestionare pot fi folosite si interviuri orientate catre decizie sau metode de observare sistematica a comportamentului.

Acestea sunt cateva aspecte asupra carora se concentreaza cursul de formare profesionala, cu accent pe prezentarea detaliata a unora dintre probele care pot fi utilizate in evaluarea psihologica a adultului in functie de diferitele scopuri ale acesteia.

 

Inscrieri si informatii:

 

Claudia Borza  - tel. 0745266210,   Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., www.psihomental.ro

Alina Sirbu - tel. 0726380178, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

 

 

MCMI - III

 

Prezentare

   

   Evaluarea psihologica a adultului utilizand

proba Millon Clinical Multiaxial Inventory - III

 

 

 

 

 

 

 

 Durata: 5 ore

Adresabilitate: psihologi clinicieni practicieni

Cost: 200 lei

Continut:

  •     Prezentare teoretica,
  •             Analiza test,
  •             Analize cazuri/aplicari,
  •             Supervizare cazuistica.

Organizare: grup (5-10 persoane)

Derulare: duminica (9,00- 14,00) – ultima duminica a fiecarei luni incepand cu luna martie

Prezentare

                  Testul MCMI-III

 -  Evalueaza adultii, incepand cu varsta de 18 ani.

-   Are la baza teoria personalitatii lui Theodore Millon. Autorii considera ca o evaluare cuprinzatoare a personalitatii este aceea care ia in considerare natura integrativa a acesteia, cuprinzand o analiza realizata pe fatetele si sferele sale.

 -   In acest sens, scopul unei evaluari este de a explica constrangerile  care perpetueaza functionarea limitata, rigida si inflexibilitatea adaptativa consecventa a sistemului.  Astfel, scopul terapiei ar trebui sa se centreze asupra slabirii acestor constrangeri, permitand sistemului sa isi asume o varietate mai mare de stari sau de comportamente adaptative vizavi de situatii.

 -   Se utilizeaza pentru evaluarea persoanelor care intampina dificultati emotionale, comportamentale si interpersonale fiind un instrument excelent pentru identificarea problematicii de psihopatologie clinica si relevarea  carcateristicilor profunde si pervazive de personaliatte care stau la baza simptomelor manifestate.

 -    Diagosticul se face pe diferite nivele- comportamental, fenomenologic, intrapsihic, biofizic

-    Accentul pe domenii foarte diferite, distincte, realizate descriptiv pentru a intelege particularitile specifice tinde sa  conduca la un operationalism naiv. Fiecare domeniu este o parte legitima  dar foarte contextualizata a unui intreg care contine caracteristici predominante dar si particularitati diferite in functie de intersectia domeniilor.

-    Pacientii reali variaza nu doar in legatura cu  nivelul pana la care aproximeaza fiecare prototip de personalitate dar si din punct de vedere al  masurii in care  constrangerile din fiecare domeniu modeleaza comportamnetul  in general. Doar acele  aspecte ale sistemului care sunt suficient de cristalizate  dobandesc caracterul pervaziv si de durata pe care il asociem cu personalitatea.

-    Pornind de la modelul medical care in ultimii ani a aratat ca in tratarea bolii nu trebuie sa se tina cont exclusiv de simptome (ex stranutul, tusea) si de infectii (virusi, bacterii) ci si de  capacitatea defensiva a propriului organism, in psihopatologie  s-a inteles ca nu anxietate, depresia sau stresorii din viata actuala sau copilarie trebuie evidentiati si tratati exclusiv pentru bunastarea psihica ci si acea structura sau stil al proceselor psihice care reprezinta capacitatea noastra generala de a percepe si face fata lumii psihosociale – adica personalitatea trebuie luata in calcul.

-  Identifica particularitatile de personalitate si sindromatologia clinica, astfel:


             11 Patternuri de personalitate:

- Schizoid,
- Evitant.
- Depresiv,
- Dependent,
- Histrionic,
- Narcisist,
- Antisocial,
- Sadic (agresiv),
- Compulsiv,
- Negativist (pasiv-agresiv),
- Masochist (ego-distonic)

 

3 scale de Patologie severa de personalitate:

- Schizotipal

- Borderline

- Paranoid

 

           7 Sindroame clinice moderate:
- Anxietate,
- Somatoform,
- Bipolar: maniacal,
- Distimie,
- Dependenta de alcool,
- Dependenta de droguri,
- Tulburarea de stres post-traumatic.

           

            3 Sindroame clinice severe:
- Tulburarea de gândire,
- Depresia majora,
- Tulburarea deliranta

 

-     In afara patternurilor clinice si a sindroamelor psihopatologice se calculeaza 4 indici de modificare: validitate, dezvaluire,

dezirabilitate si devalorizare, analiza ultimelor trei fiind o modalitate adaugata de a intelege atat simptomatologia cat si

particularitatile de personalitate si de asemenea de a asigura validitatea/lipsa validitatii rezultatelor care sunt acurate sau alterate fie

datorita factorului onestitate/intentie, fie datorita capacitatii de autoevaluare ce decurge din problematic apsihologica. Aceste

particularitati fac din MCMI-III un instrument valoros, in plus.

 

 

Intelegerea relatiei dintre caracteristicile de personalitate si simptoatologie, este mediata de informatiile anamestice care impreuna cu Testul MCMI-III fac posibil un psihodiagnostic acurat util pentru:

  •               Intelegerea aspectelor de normalitate si afectiune ale persoanei,
  •                           Identificarea necesitatii unei terapii medicamentoase,
  •                    Indrumarea spre medicul psihiatru,
  •                   Stabilirea cadrului psihoterapiei si obiectivelor psihoterapeutice.

 

 

 

 

 

SUPERVIZARE PROFESIONALA IN PSIHOLOGIE CLINICA

 

supervizare

 
 
 
 
 
 
 
 
Supervizarea profesionala este o activitate formativa specifica profesiei de psiholog prin care se asigura managementul calitatii actului psihologic.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Conform normelor Colegiului Psihologilor din Romania:
 
- supervizarea profesionala este o etapa obligatorie a activitatii psihologilor cu drept de libera practica sub supervizare,
 
- durata supervizarii este stabilita de Comisia de specialitate in fata careia supervizatul a sustinut interviul pentru obtinerea atestatului de libera practica in regim de supervizare.
 
- supervizarea profesionala se poate realiza pentru un psiholog cu treapta de specializare mai mica decat treapta de specializare a psihologului supervizor (supervizorul profesional avand minim treapta de specialist).
 
 
 
I. Supervizarea profesionala a psihologului practicant sub supervizare

 

Organizator: Borza Claudia Cabinet Individual de Psihologie
Supervizor: Borza Claudia Ramona
Durata programului: minim 1 an
Modul de organizare: in grup/individual
Derularea programului: sedinte lunare,
Cost: 200 lei/sedinta

 

Stagiul de supervizare:


- respecta tematica aprobata de Colegiul Psihologilor din Romania,


- se deruleaza in baza unui contract de supervizare semnat, intre supervizor si supervizat,


- se deruleaza pe parcursul a minimum un an dupa un program stabilit si vizeaza dezvoltarea capacitatii de a desasura autonom activitati specifice profesionale,


- se finalizeaza cu o evaluare si un Raport de supervizare care certifica dobandirea capacitatii de a functiona autonom.

 

Pe parcursul activitatii formative se ofera:


- cunostinte si informatii solide de psihologie clinica dintr-o perspecticva a utilizarii lor in practica,

- materiale de specialitate –teste si instrumente psihologice utilile psihologului clinician pentru practica didactica,

- transmiterea experientei clinice prin prezentare si analiza de cazuri,

- indrumare in desfasurarea activitatii practice,

- sprijin in realizarea studiilor de caz,

Programul de desfasurare are in vedere necesitatile practice ale psihologului clinician la locul de munca.

 

Repere ale activitatii de supervizare profesionala:

 

 Activitatea psihologului clinician – delimitari, posibilitati de desfasurare – de la practica independenta la functionarea institutionala (specificul activitatii, relatia cu alte profesii, legislatie, cod deontologic),

- Evaluarea psihologica,

- Consilierea/interventia psihologica specifica psihologului clinician.

 

 II. Supervizarea profesionala a psihologului practicant autonom si psihologului specialist

 

Organizator: Borza Claudia Cabinet Individual de Psihologie
Supervizor: Borza Claudia Ramona
Durata: dupa nevoie
Modul de organizare: individual
Cost: 200 lei/sedinta

 

Activitatea de supervizare, in aceasta situatie se concentreaza pe analiza de caz, indrumarea in diferite etape ale cazului (stabilire obiective, metodologie, corelarea datelor interpretative, transmiterea rezultatelor evaluarii, gestionarea implicatiilor evaluarii, stabilirea clientului si cadrului de consiliere/interventie, intocmirea documentelor, etc).

 

 

 

Metode si tehnici de evaluare psihologica si psihodiagnostic clinic al copilului si adolescentului

                                                                  

afis site iunie

 

 

 

                    Curs psihologie clinica

   Iulie 2018

 

Timisoara

 

 

 

 

 

Citește mai departe...

logo2-bw

copsi bw

          site partener

Contact

Remus 7/A, 300194, Timisoara, Timis
claudia@psihomental.ro
Tel: +40 745 266 210