Utilizarea desenului si jocului liber si tematic in evaluarea psihologica a copilului si adolescentului


site

 

 

Curs evaluare psihologica 

 

Utilizarea desenului si jocului liber si tematic in evaluarea psihologica a copilului si adolescentului   

 

 

 

 

 

 

 

 

Desfasurare: 22.06.2019 –23.06.2019

Numar ore/credite: 10 de ore—10 credite  CPR

Cost: 255 lei 

Inscriere: presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

1.se achita costul cursului in contul Asociatiei PsiVest  RO95BTRLRONCRT0440735101 deschis la Banca Transilvania, 

2.se trimite un e-mail cu numele complet, modalitati de contact si  copie dupa chitanta de achitare

Locatie: Str. Remus, nr. 7A, Timisoara

  

Tematica:

·  Anamneza, interviul clinic copil/familie, observatia,

·  Specificul relatiei psiholog-copil-famile,

·  Desenul liber si tematic, in evaluarea copilului,

·  Testul Persoanei,

·  Testul Casei,

·  Testul Familiei,

·  Testul Arborelui,

·  Jocul –modalitate investigativa in evaluarea copilului,

·  Integrarea probelor in ansamblul evaluarii,

·  Studii de caz, exercitii practice.

 

 Argumente:

Desenul si jocul sunt modalitati specific de exprimare ale copiilor prin care ei relationeaza si comunica cu mediul, se exprima in cel mai specific mod, invata, se cunosc si cunosc lumea inconjuratoare, se dezvolta si se formeaza ca si personalitati.

Prin joc si desen ii cunastem pe copii si universul lor interior, fiind modalitati de “dialog” cu copiii.

Desenul de copil este un mesaj, este limbaj spontan, este un act liber. El vorbeste, povesteste si explica tot ceea ce copilul nu poate formula verbal. “In desen se gasesc intrebarile secrete, bucuriile, angoasele, dragostea sau frica copilului care nu dispune de toate cuvintele pentru a spune ceea ce simte si desenul sau vorbeste liber prin intermediul simbolurilor sale.” (Sylvie Chermet-Carroy)

Jocul insemna miscare, actiune, exprimare, creativitate, inventivitate, libertate.

El exprima caracteristici ale functionarii psihologice a celui care il realizeaza, de care nu este in mod necesar constient. Aceste caracteristici se refera la fantasme, preocupari personale, afecte dominante, dar si ganduri, modalitati de a vedea lumea si pe sine (organizare, nivel de elaborare, incoerenta, etc.)

Datorita acestor Valente desenul si jocul sunt utile si utilizate in practica evaluarii si  interventiei in lucrul cu copiii contribuind la demersul de cunoastere si modificare a unor comportamente, ganduri sau afecte atunci cand sunt folosite respectand anumite rigori si avand la baza cunoasterea teoriilor care le confera calitatea.

Astfel, jocul dar si desenul (si nu numai)

-ajuta la formarea relatiei psiholog-copil (cu cat copilul este mai mic cu atat mai mult isi gaseste utilitatea aceasta abordare deoarece reprezinta modalitati specific perioadelor de varsta timpurii),

- sprijina investigarea personalitatii in formare a copilui, modalitatilor proprii de a fi in relatie cu altii, a  tipurilor de  atasament, a perceptiei proprii asupra lor insisi, asupra altor personae sau a roluluilor familale,

Din aceasta cauza, aecste modalitati ce fac parte din asa numitele tehnici si metode proiective de cunoastere si interventie merg mult mai departe decat scalele de auto- si hetero-evaluare, cu respectarea unor conditii obligatorii,

 

Detalii si inscrieri:

Claudia Borza - tel. 0745266210, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Alina Sirbu tel. 0726380178, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

logo2-bw

copsi bw

          site partener

Contact

Remus 7/A, 300194, Timisoara, Timis
claudia@psihomental.ro
Tel: +40 745 266 210